Marketing | Τι κάνει σωστά η Apple.

iphonemaniacs

Marketing | Τι κάνει σωστά η Apple

Πότε οι έμποροι άρχισαν να υποθέτουν πως ο τρόπος για να ξεχωρίσουν ανάμεσα στις ήδη υπάρχουσες δυνατές και φανταχτερές διαφημίσεις, ήταν να γίνουν δυνατότεροι και ακόμα πιο φανταχτεροί; Είμαστε αντιμέτωποι με ολοένα αυξανόμενα στοιχεία, στατιστικές και αποτελέσματα ερευνών που μας δείχνουν ότι οι καταναλωτές έχουν κουραστεί να βομβαρδίζονται με άχρηστες πληροφορίες, οι οποίες τους αποσυντονίζουν αντί να τους βοηθούν να σχηματίσουν άποψη για τις αγορές τους.

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε από το CEB, ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να φθάσεις στους καταναλωτές δεν είναι μέσα από περίτεχνες και πολύπλοκες ιστοσελίδες, διαφημίσεις ή αντίγραφα πωλήσεων, αλλά απλοποιώντας τη διαδικασία λήψης αποφάσεων: με άλλα λόγια, παρουσιάζοντας ακριβώς ό,τι οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν και αφήνοντας έξω όλα τα υπόλοιπα.  Στην πραγματικότητα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι εταιρείες που απλουστεύουν και κάνουν ορθολογιστική τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για τους πελάτες τους, ήταν κατά 86% πιο πιθανό να κάνουν μια πώληση.

Το κλειδί για το νέο τρόπο Μάρκετινγκ? Η λιτότητα.

simplify-decisions

Χορηγία εικόνας από το CEB

Ολοένα και περισσότεροι έμποροι διαπιστώνουν ότι το να προσφέρουν περισσότερα – περισσότερα αντίγραφα, μεγαλύτερη πολυπλοκότητα, περισσότερες πληροφορίες – δεν λειτουργεί, όπως έκανε κάποτε. Με την εκτίμηση ότι ο μέσος Αμερικανός βλέπει οπουδήποτε, από 250 έως αρκετές χιλιάδες διαφημίσεις ή μηνύματα μάρκετινγκ κάθε μέρα, απλά δεν υπάρχει τρόπος να συμβαδίσει με εσάς, αν η στρατηγική σας δεν είναι «πιο τρανταχτή και φανταχτερή». Αντ ‘αυτού, τα σήματα πρέπει να δημιουργηθούν με στρατηγική που τα κάνει να ξεχωρίζουν από το σωρό.

Η Apple είναι το αγαπημένο μου παράδειγμα της απλότητας στο μάρκετινγκ. Συγκρίνετε τη διαφήμιση του Mac με ένα άλλο PC: 2 παιδιά απλά στέκονται και μιλάνε, σε λευκό φόντο. Δεν γίνεται αναφορά ούτε στη μακρά λίστα των χαρακτηριστικών του προϊόντος, ούτε στην τιμή, ούτε χρησιμοποιούνται επαγγελματίες ηθοποιοί που δίνουν ένταση με τη φωνή τους, και χωρίς πληροφορίες για το πώς να αγοράσεις ένα Mac. Κάθε διαφήμιση έχει ένα και μόνο στόχο: να δοθεί έμφαση σε κάποιον λόγο για τον οποίο τα Macs είναι καλύτερα από τους υπόλοιπους υπολογιστές.

mac-vs-pc

Η πινακίδα διαφήμισης της Apple είναι παρόμοια, και όσο πιο απλή γίνεται:

apple-billboard

Χορηγία εικόνας από το kensegall.com

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα προϊόντα της Apple συμμορφώνονται με τον κανόνα αυτό. Η δημοτικότητα των προϊόντων της Apple οφείλεται στην απλότητα και την διαισθητικότητα τους σε μεγάλο βαθμό, που τα καθιστά προσιτά από τεχνολογικής πλευράς τόσο στους καταναλωτές, όσο και στα παιδιά και τους ηλικιωμένους.

Πως χρησιμοποιούμε την απλότητα στις δικές μας Διαφημιστικές Καμπάνιες;

Γνωρίζουμε ότι οι χρήστες του Διαδικτύου δείχνουν μια συντριπτική προτίμηση στη σάρωση πριεχομένου. Στην πραγματικότητα, έρευνες δείχνουν ότι μόνο το 16% των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας διαβάζει κάθε λέξη σε μια σελίδα, σε σύγκριση με το 79% των χρηστών του διαδικτύου οι οποίοι απλά σαρώνουν τη σελίδα. Πολλοί ιδιοκτήτες ιστοχώρου έχουν πάρει το μήνυμα, και κάνουν καλή δουλειά κάνοντας τα άρθρα στο blog τους σαρώσιμα χρησιμοποιώντας υπότιτλους, σύντομες παραγράφους, λίστες με κουκκίδες, κλπ. Αλλά δεν είναι τόσοι πολλοί αυτοί που υπυρετούν αυτόν τον τρόπο, όταν πρόκειται για τις διαφημίσεις τους, για οπτικό περιεχόμενο καθώς και αντίγραφα πωλήσεων.

  • Ποιά είναι η πιο ανταγωνιστική τιμή που θα σας προτείνουμε;
  • Ποια είναι τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα των υπηρεσιών μας για τους καταναλωτές;
  • Ποιο είναι το ελάχιστο ποσό των πληροφοριών που μπορούμε να παρέχουμε στους επισκέπτες της ιστοσελίδας μας, για να τους βοηθήσει να πάρουν μια απόφαση;
  • Πώς μπορούμε να παρουσιάσουμε αυτές τις πληροφορίες με λιτό και απέριττο τρόπο;

Σύμφωνα με τον Pat Spenner της CEB, ο πρωταρχικός στόχος της ιστοσελίδας σας ή του αντίγραφου αγγελίας σας θα πρέπει να είναι η απλοποιημένη η διαδικασία λήψης αποφάσεων για τους πελάτες σας. Αυτό μπορείτε να το κάνετε με 3 τρόπους:

  1. Βοηθήστε τους πελάτες σας να εμπιστεύονται τις πληροφορίες που τους παρέχετε: Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να γίνει αυτό, είναι μέσω της παροχής αξιολόγησης και κριτικής των πελατών.
  2. Βοηθήστε τους πελάτες να μάθουν για τις υπηρεσίες σας: Παροχή χρήσιμων, απλών και ορθολογιστικών πληροφοριών για το προϊόν που, είναι αναγκαίες σε κάθε φάση της διαδικασίας αγοράς.
  3. Βοηθήστε τους πελάτες σας να ζυγίζουν τις επιλογές τους:  Να είστε αντικειμενικοί στη σύγκριση των προϊόντων και των εμπορικών σημάτων, ώστε να μπορούν να κάνουν μια τεκμηριωμένη απόφαση αγοράς.
Close